ćwiczenia oczu

Ćwiczenia oczu

Posted on Posted inZdrowie

Nasz tryb życia związany jest z codziennym korzystaniem z urządzeń multimedialnych. Pracujemy 8 lub nawet więcej godzin przy komputerze, często zerkają również na ekran smartfona, a później oglądamy telewizję, nadal korzystając z komputera lub telefonu. Nasze oczy narażone są na ciągły blask monitora. Dlatego często mamy z nimi problemy. Efekt suchego oka to nie jedyna dolegliwość jaka wiąże się z przeciążeniem oczu. Często tez widzimy plamki, zygzaki, a obraz często jest bardzo nieostry. Wpływ na kondycję naszych oczu ma również stres, który usztywnia mięśnie poruszające gałką oczną. Aby pomóc naszym oczom niekoniecznie musimy od razu udawać się do okulisty. Wystarczą proste ćwiczenia rozluźniające, które pomogą utrzymać nasze oczy w dobrej kondycji.

Ćwiczenia oczu

Niezwykle istotne jest regularne uprawianie gimnastyki oczu, która ma zbawienny i relaksacyjny wpływ na nasz wzrok. Ćwiczenia mięśni gałek ocznych możesz wykonywać w przerwie w pracy czy też w autobusie. Należy się odpowiednio rozluźnić i odprężyć. Zdecydowanie pomaga dłuższe patrzenie w zieleń: drzewa, trawę, kwiaty. Można również wykonywać ćwiczenia o poranku polegające na zwróceniu się z zamkniętymi oczyma w stronę słońca i wykonywania okrężnych ruchów głową.

Innym interesującym ćwiczeniem jest wyobrażenie sobie przewróconej cyfry osiem lub symbolu nieskończoności i wodzenie wzrokiem po jej konturach.

Niezwykle istotne jest dbanie o wzrok jeśli pracujemy codziennie przy komputerze. Nasze oczy są wówczas wyjątkowo mocno zmęczone. Warto wówczas wykonywać ćwiczenia relaksacyjne przy biurku. Należy co jakiś czas, regularnie, odrywać wzrok i patrzeć w dal. Najlepiej jeśli spojrzymy na zieleń za oknem, która kojąco wpływa na kondycję naszych oczu.

Joga oczu

Warto również stosować ćwiczenia nazywane często jogą dla oczu. Odrywamy wówczas wzrok od monitora i spoglądamy kolejno w dół i w górę, na boki, a także zataczamy wzrokiem okręgi. Można również od czasu do czasu zacisnąć mocno powieki napinając jednocześnie mięśnie karku. Niektórzy stosują również techniką palmingu. Pocierają o siebie dłonie, które następnie lekko rozgrzane przykładają do otwartych oczu.

Można również wykonywać ruchy wahadłowe gałek ocznych, ruchy na płaszczyźnie poziomej i pionowej, oraz ruchy zbieżne. Takie ćwiczenia oczu z pewnością pomogą podtrzymać twój wzrok w dobrej kondycji i dadzą mu zasłużone ukojenie.

Podsumowanie

Nasze oczy nieustannie narażone sa na blask bojący z monitorów komputerów, telewizorów czy też smartfonów. Warto wiec im pomóc. Dzięki prostym ćwiczeniom gimnastyki gałek ocznych może dać swojemu wzrokowi chwilę wytchnienia. To niezwykle istotne. Dzięki takim zabiegom możesz uniknąć późniejszych wizyt u okulisty. Wzrok mamy jeden, warto wiec o niego dbać.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *