kalendarz ćwiczeń

Kalendarz ćwiczeń

Posted on Posted inSport

Gdy postanawiamy, że będziemy regularnie ćwiczyć, od razu zakładamy, że wytrwamy w swoim założeniu i na pewno nie zmienimy swojego zdania. Początkowo tak to właśnie wygląda, ponieważ z przyjemnością udajemy się na siłownię i z wielką chęcią wsiadamy na swój rower, by pokonać kolejne kilometry. Wraz z upływem czasu wszystko zaczyna się jednak zmieniać. Aktywność fizyczna nagle przestaje nam dawać radość czy uczucie satysfakcji. W takim momencie powinniśmy zadbać o swoją motywację, bez której nigdy niczego nie osiągniemy. Dobrym rozwiązaniem jest kalendarz ćwiczeń.

Kalendarz ćwiczeń

Jeśli mamy problemy z regularnością i często zapominamy o tym, kiedy mieliśmy trenować, załóżmy sobie specjalny kalendarz ćwiczeń. Nie musimy w tym celu kupować specjalnego notesu, bo wystarczy, że w swojej szufladzie odnajdziemy stary i niepotrzebny nam już do niczego zeszyt. A następnie utworzymy w nim mały dzienniczek. Podzielmy go na poszczególne dni miesiąca i zaznaczmy na kolorowo te, w których zamierzamy trenować. Jeśli wiemy już dokładnie, jak ma wyglądać nasz plan aktywności, możemy go sobie zanotować w takim kalendarzu i następnie odznaczać dni, w których wykonaliśmy rzetelnie założone zadania. Jeżeli natomiast stawiamy raczej na spontaniczność i ćwiczymy wtedy, kiedy mamy na to ochotę. Traktujmy swój kalendarz jak dodatkową motywację. Ogromną radość poczujemy w momencie, gdy będziemy mogli w nim zanotować, iż udało nam się pokonać kolejne kilometry bądź wykonać ciężki trening górnych partii ciała. Nagradzajmy się za takie sukcesy.

Zalety stosowania kalendarza ćwiczeń

Kalendarz ćwiczeń nie podziała jednak dobrze na każdego, więc jeśli sami jesteśmy osobami mało zorganizowanymi, które nie lubią niczego planować ani niczego notować, lepiej go w ogóle nie zakładajmy. Zamiast tego stwórzmy dla siebie motywację z pieniędzy. Jeśli nam na nich zależy, na pewno nie zamierzamy ich marnować. Staramy się wykorzystywać je jak najlepiej. Zainwestujmy zatem w karnet do najbliższej siłowni bądź klubu fitness, najlepiej od razu sięgając po ten, który będzie aktywny przez przynajmniej kilka miesięcy.

Jeżeli klub sportowy zacznie ściągać z naszego konta regularnie te kilkaset złotych, prawdopodobnie nawet mimowolnie zaczniemy go odwiedzać. Nie będziemy chcieli, aby pieniądze przeznaczone na karnet poszły na marne. Dlatego spróbujemy sami zmotywować się do ćwiczeń. Tak samo może na nas zadziałać zakup hantli, rowerka stacjonarnego, sztangi czy jeszcze innych urządzeń bądź maszyn sportowych. Starajmy się regularnie wydawać pieniądze na takie rzeczy, a już nigdy nie znajdziemy wymówki do tego, by zrezygnować ze swoich zamiarów.

Jak sami widzimy, jesteśmy w stanie motywować się na naprawdę wiele sposobów. Jeżeli więc ani kalendarz do ćwiczeń, ani karnet na siłownię kompletnie na nas nie działają, postarajmy się znaleźć inny sposób na to, by odnaleźć w sobie zapał i energię do działania. Możemy też po prostu polubić się z aktywnością fizyczną. Co jest zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *